Trädgårds planer.

Trädgården är stor, stor, stor & det är mycket som ska göras men också mycket som redan är fixat. Igår var jag, Hugo, Emelie, Annica & Helena på Rångedala plantskola & handlade lite. Jag köpte två syrenhortensior buskar som jag planterat en på var sida om vår nedfart från vägen. Såg så tomt ut där & kommer blir sjukt fint om några år.
Syrehortensian.


Sedan köpte jag några lavendel plantor av sorten munstead som jag tog lite sticklingar från eftersom jag har lite planer för min slänt som ligger till höger om huset. Slänten har just nu lite olika sorters blommor blandat med massa ogräs & stubbar. Har nu tänkte att riva bort allt & låna pappas mingrävare för att ta bort stubbarma för att få bart berg. Iallafall så gott det går. Sedan ska jag lägga jord & singel på & plantera mina lavendel plantor emellan. Blir ett stort projekt det här men blir nog bra när det är färdigt. Kommer ju inte hinna så mycket mer när vi börjat med taket men kan ju börja lite smått. Kan inte se så mycket värre ut än nu :P

Slänten idag.



Lavendel inspiration.




Älskar lavendel!

Love Johanna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0