Ditt skräp är min skatt.

Jisses nu var det länge sedan jag uppdaterade och det har hänt så mycket att jag inte ens vet vart jag ska börja. Nytt jobb, bebis har blivit barn, nytt tak, tvättstuga och mycket mycket mer...
 
Tänkte därför skriva om nått helt annat som jag verkligen brinner för och vill ta ett steg längre.
Nämligen att förvandla möbler, fast detta kommer nog inte som en överraskning för er som tidigare har läst min blogg.
 
Jag har inget kvar att måla och förvandla i mitt hem nu, hade därför tänkt att om det är någon av er som vill ha hjälp med att fäscha till era möbler eller ännu bättre att få dom att se gamla ut. Du kan alltid kontakta mig på min mail om du är intresserad eller vill ha mer info.
 
De kulörer som finns att välja på är dessa:
 
Bild lånad från Storegården Country Living

Jag målar gärna efter dina tankar och idéer eller om jag får fria händer.
 
Nedan är ett urval av objekten jag satt tänkerna i, en del med före och efter bilder.
Kommentera gärna om det är något som jag lyckats bättre eller sämre med:
 
Spegel som från början var grå, men fick bli orginal vit och lekt lite med svartvax:







Mindre charmigt skåp i björk, fick många lager för och metoder och blev riktigt bra om jag får säga det själv:
 
Säng som tidigare var i Mahogny brunt fick bli vitt med slita kanter:


Vitt högblankt hörnskåp fick sig en stänk av orginal vit och paris grey, lite vax på det och tada:
 
Dåliga bilder, detta bordet var från början riktigt slitet och fult. Jag målade det vitt men blev inte nöjd så det fick bli kantstött och en touch av dry brushing: 
 
Vår badrumsdörr fick också bli vit, då den hade pigment av gammal falurödfärg i som jag inte gillade DÅ:


 
Badrums möbler i ek fick blir vita och passade bättre i denna miljön, denna gruppen är handtillverkad och är ni intresserade så kan jag ordna fram:
 


 
Ingen före bild tyvär men denna byrå fick tillsammans med trappan bli paris grey:
 


Tröttnade på adventsljusstakarna så de fick färg och får ull på sig:

 
Gammalt fanér skåp fick färg och blev genast sålt:
 
Kommer ladda upp fler bilder efter hand, håller just nu på med ett underbart litet "hörnbo" som jag troligtvis kommer sälja.
 
Så som sagt är ni intresserade av att få något målat så kan ni maila mig på [email protected]
Hoppas på svar då det snart kliar sönder i mina fingrar!
 
Ha det bäst mina vänner!
 
 


Kommentarer
Sara Andersson

Så otroligt fin har ni, och grym är du på att göra om;-)<3

2012-12-10 @ 22:40:06
URL: http://saramadeleineandersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0