Badrum.

Jag har äntligen hämtat hem hönorna & är så nöjd med dom och allt som hör till. Kommer ladda upp bilder på hur hönshuset blev nu när det är klart. Förutom att jag gjort hönshus så har min farfar varit här & hjälpt oss sätta in en ny dörr i källaren och även murat upp väggar på sidan av den. Kristoffer har bilat upp golveti källaren där vi ska ha tvättstugan. Där kommer sättas in golvvärme och klinker om det blir som planerat, det kommer bli så mycket roligare att tvätta än att ha det som idag. Tvättmaskin stående i pannrummet :/

Då tyckte jag det var dax för att visa lite bilder från renoveringen av vårt badrum. Som jag för övrigt är såå nöjd med, med tanke på att vi designat det själva. Detta dröm badrum hade inte varit verklighet för oss om inte min underbara pappa hjälpt oss bygga det tillsammans med farfar. Tack <3 Lägger upp bilder på samma sätt som jag gjorde när jag blogga om renoveringen av köket, med en bild och förklaring över av vad som är gjort.

Från början var badrummet ett sovrum med en dörr från vardagsrummet och en från köket. Missade tyvärr att ta kort på rummet när det var tomt utan hittade en bild på när jag målar våra röda köksluckor.




Här har vi rivit ner skivorna på väggarna. Dörren ni ser rakt fram är den som gick till vardagsrummet. Den till höger är garderobs dörren som vi har kvar (dock en annan dörr). Vi har även tagit bort allt sågspån som låg mellan golvbjälkarna.



Här har vi slagit ut en ny dörr till hallen.



Här har vi satt upp våtrums skyddet och börjat kakla. Golvet är gjutet med golvvärme indraget. I taket har vi satt upp reglar.



I garderoben började vi lägga klinkers. Blev efter många om & men ett beiget marmor klinker 10x10.



Panel i garderoben.







Det var inte lätt att bestämma vad vi skulle ha för dörrar men det är ju alltid kul med ngt lite annorlunda. Det slutade med att vi köpte antika pardörrar från ett företag i vänga utanför Fristad. Var även inne på att köpa nya pardörrar men det var för dyrt. Visst dessa var INTE billiga heller, men men... :/



Inifrån.



Blev en ny dörr till garderoben också. Även denna från Vänga. Lister på plats & även taket går att skymta.



Nya handgjorda fönstret från Almoge Snickerier i dalarna. LOVE! Dessa kommer vi sätta in i hela huset så småningom. Mini spottar över dusch & över platsen där bubbelpoolen/jacuzzin ska stå.



Dörrarna efter uppfräschning sett från hallen.



Sydde lite gardiner.



Gardin inifrån.



Takkronan på plats.





Dusch uppsatt & farfar har gjort super fina möbler.

 



Efter att ha letat i en evighet hittade vi våra badrumsmöbler från duobad.



Det är lite smått att fixa med än men det får vänta. Mini spottar & bubbelpool kommer en vacker dag. 

Johanna.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0