Hugo på BB

Tänkte att det vore kul att dela med mig av lite bilder från BB dagen då Hugo föddes. Allt gick bra fram till v 36 då jag fick reda på att du låg i säte och var tvungen att ta beslut på om vi skulle göra kejsarsnitt eller försöka. Efter många om & men kom vi fram till att det säkraste för både dig & mig var att göra kejsarsnitt. Var en väldig
besvikelse för mig då jag alltid drömt om att föda naturligt och helst bara med hjälp av profylaxen. Men men får 
hoppas att nästa blir naturligt. Iaf ngn dag efter att vi bestämt oss för kejsarsnitt fick vi en tid bokad. Den 9 september. Kändes väldigt konstigt att nu helt plötsligt ha ett datum, men ändå väldigt roligt att det blev tidigare än vad det först var beräknat, tidigare var det beräknat till 18 september. Dagen innan skrev vi ni oss på sjukhuset, fick info om kejsarsnittet, tog CTG-kurva, ultraljud & fick träffa operations läkaren. På fredagen den 9 september kom vi tillbaka till KSS efter ha sovit en natt hemma. Vi var på förlossningen strax efter 7.00 på morgonen, vi satt ner i väntrummet till 8.00 då vi äntligen fick ett rum. Vi fick veta att snittet blev planerat till 12.30 så vi kunde gå & fika för att vara tillbaka till 10.30. Kristoffer åt en smörgår & jag fick sitta bredvid & vara hungrig. När vi var tillbaka fick i våra sjukhuskläder, dropp & kateter. Vid 13 kom operationsläkaren in för ett sista ultraljud. 13.08 påbörjades operationen med spinalbedövning. Det var 8 personal i rummet så det var ett väldigt springande åt alla håll. Jag kände hur dom drog och höll på fast det gjorde inte ont. Efter jag rullat runt en stund låg Hugo på mitt bröst. Han vägde 3690g & var 52 cm. Vi satt & snyftade en stund medan de sydde ihop mig. Efter en timme i operationssalen åkte vi ut till förlossningen igen. Hugo ammade lite & vi fick en fin bricka med smörgås & äppeljuice. Vid 18.00 rullades vi upp till bb där vi fick ett enkelrum pga snittet. Pappa Kristoffer fick sköta alla sysslor det första dygnet då jag inte kunde resa mig. Dagen efter fick vi besök av farmor, farfar, mormor & morfar. Vi åkte hem redan söndag fm.
 
 

Vi sitter på förlossningen & väntar på rum.


Fått vårt rum & väntar, passar på att läsa lite bok.

Sjukhus kläderna på.


Hugo är här! <3

Stolt pappa!

Fin brickan :)

Mormor, morfar, farmor & farfar hälsar på.


Johanna.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0