Fasad färg.

Nu behöver jag er hjälp med vad ni tycker. Vi ska nämligen måla vår fasad föhoppningsvis i sommar, men vi måste välja färger nu eftersom vi kommer måla takfot & simsbrädor nu när vi börjar med taket. Huset har nu en ljust grå ton med vita foder & taket kommer senare ha svarta pannor. Vi tänkte först att vi skulle använda Ottossons linolje färg men kände att det blir lite onständigt & kör ist på Demi Dekk som många andra. Kommentera jätte gärna vilken av bilderna ni tycker är finast & skulle passa på vårt hus. Börjar att lägga upp bild på vårt slitna hus.


Bild 1. Fasad lys antik, knutar antikgrå



Bild 2. Fasad lys antik, knutar frostdis



Bild 3. Fasad sandsten, knutar Sanddyna



Bild 4. Fasad tidlös, knutar ljus grå umbra



Bild 5. Fasad i tidlös, knutar blek sand



Vad tycker ni? Vilken fasad färg ska vi välja :/. Vet att dom är lika men det är viktigt att det blir perfekt.

Johanna.


Kommentarer
Viktoria

Hej Johanna! Hade jag fått bestämma hade jag valt sandsten,tycker om vitt men huset får lite mer gammalt stuk med sandstens färgen!Men kommer bli jättefint vilken färg ni än väljer för det är svårt!kram

2012-05-14 @ 09:47:18
Anna-Sofia

Färgen på bild 1 tror jag passar bäst. (Passar även interiören)

Jättefint hus, både utvändigt och invändigt!! :)

2012-05-14 @ 10:06:57
:)

1 eller 4 tycker jag :)

2012-05-14 @ 11:08:48
Anonym

2012-05-14 @ 13:10:00
Susanne

Nummer 1 tycker jag är finast och skulle man vilja ha en lite mer gammaldags tycker jag nr 3.

2012-05-14 @ 13:10:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0