Höns.

Idag har jag & Hugo varit & hälsat på Sara Ahlberg & hennes söta lilla Amanda. Vi har fikat, tittat på deras fina hus & så klart hennes hönor ;) Sara har 5 Hedemora höns som jag förhoppningsvis ska hämta hem i veckan. Givetvis beroende på hur det går med mitt hönshus bygge.

När jag kom hem fixade jag lite i höns huset tills Kristoffer kom hem. Då fikade vi tillsammans med Johannes P & Kjell-arne. Efter det började vi fixa med den nya källardörren. Vi började gjuta en platta som tröskeln ska stå på. Igår var Kristoffer & köpte en begagnad dörr från blocket i U-hamn för 600 kr :O Billigt!

Nu på kvällen har Annica, Emelie & Johan varit här & pussat lite på Hugo.

Lite bilder på vad som ska bli hönshus där jag ska ha mina söta vänner :D

 

Här har jag börjat sätta upp väggen som ska avskilja hönshuset från resten av förrådet. Har även nu på kvällen rivit ut resten & målat lite & imorgon hoppas jag på att hinna gjuta golvet.

Bild på Hedemora höns






Johanna.

 



Kommentarer
Sara

Hur går det med kycklingarna? Har de funnit sig tillrätta?

Kram /Sara

2012-04-08 @ 22:56:57
URL: http://saraidjurriket.wordpress.com
Johanna

Hej!

Det går jätte bra! Gosar lite med dom varje dag :D

Kram

2012-04-08 @ 23:00:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0