24 mars.

Igår var jag, Kristoffer & Hugo i Falköping & köpte nya tapeter till trapphuset. Kommer bli en fondvägg på väggen som lutar & resten blir ljust ljust grå. Me like. Har redan tapetserat en annan men inte nöjd. Bilder får ni senare. Det kommer hända mycket här på Åsen i sommar. Eller ja, det har redan börjat. Vi har redan i år hunnit fått gjort nytt avlopp & ska göra en ny ingång till källardörr som går direkt till pannrummet. Vi ska fixa tvättstuga. Fylla ut vägen. Göra ny väg runt brygghuset. Fixa ny ved. Gräva bort en mur. Byta hela taket & där får vi se hur långt vi kommer med planerna. Ja listan kan göras lång. Jag ska bygga hönshus & skaffa hönor.
Men idag är det fint väder & Kristoffer jobbar så jag funderar på att åka & hjälpa pappa med hans ved & även fortsätta pysslet med hönshuset.




Johanna.
Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0