Trapphus.

Ja men då kände jag att det var dax att uppdatera lite. Vad vi har gjort sedan senast jag uppdaterade är att vi har renoverat färdigt trapphuset. Tidigare hade jag & min syster Elin tapetserat fondväggen i trapphuset med samma som jag har i sovrummet (som ni kommer få se bilder på senare). Men jag kände inte att det blev som jag ville. Så vi ändrade :) Denna trappa. Suck. Först körde jag med värmepistol för att försöka få bort all lack och efter det slipade jag den. Tog x antal timmar. Sedan grundade jag och målade den med en golvfärg där jag blandat i halkskydd. Fick måla den 3 ggr men ändå så fnasa sig färgen och den sprack. Den fäste helt enkelt inte på lackresterna som fanns kvar. Så jag lämnade trappan i några månader. Hehe kanske nästan ett halvår :P Men sedan var jag inne i affären Storegården i Alboga & där fann jag räddningen. Färgen jag köpte heter Annie Sloan Chalk paint & nyansen jag använt heter paris grey. Det blev bra direkt. Kunde måla allt på en dag då färgen torkade på en kvart. Måla ett par ggr & lacka sedan. Yeeey. Det blev super snyggt & matt. Byrån ni ser på övervåningen har jag målat i samma färg som trappan & är även sååå nöjd med den. Ett annat stort projekt var när vi fixade alla golven på övervåningen. De är slipade, lutade och skurade med vitsåpa. Tapeten vi tillslut valde kommer från Midbec & heter elements.

Bilder då så klart. Vi börjar med förebilderna:













Efter:


































Love Johanna.



Kommentarer
Mia

Hej! Då jag precis ska börja använda Annie Sloans Chalk Paint så letar jag inspiration och hamnade bl a här. Jättefina grejer har du gjort!!! En fråga: Ska måla min furutrappa, mitt fururäcke och mina furuväggar (!!!) Blödde kvistarna när du målade? Hade du spärrlack före?

2014-04-06 @ 06:59:02
Johanna

Hej! Min trappa var lackad innan jag målade på med Ascp så jag har intevhaft problem med blödande kvistar. Beroende på vilken färg du har och hur mycket pigment de är i färgen så tycker jag du kan testa på ngn kvist :) Lycka till! Mvh Johanna

2014-04-06 @ 08:28:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantliga Åsen

Här på Åsen i Broddarp bor jag, Johanna Blomdahl tillsammans med min fästman Kristoffer Berglund & vår älskade son Hugo. Ni kommer kunna läsa om allt mysigt som pysslas med här på Åsen. Inredning. Renovering. Familjen. Mamma ledighet. Hugo. Den känsla som inspirerar oss under vårt arbete är inslag av lantligt, ljust & mysigt, hoppas ni gillar vad ni ser & om så är fallet skulle en kommentar värma.

RSS 2.0